Micro eventos que gañaron espazo nos últimos anos
A transformación do comercio é unha evidencia dos primeiros anos do século: as compras online, as ofertas imbatibles dos provedores asiáticos, os mega portais tipo Amazon, nos que podes comprar desde libros a pizzas conxeladas, a proliferación de centros comerciais… As compras son máis cómodas si, pero tamén se deixaron de lado a experiencia de socializar mediante as compras: as charlas, o escaparatismo, as rúas de pequenos comercios, a experiencia dos comerciantes tradicionais, a especialización ao detalle ou a simple socialización coa xente que vive nas nosas cidades ou barrios. Pero dunha falta sempre xorde unha oferta: os comercios comerciantes polo miúdo víronse arrastrados a unha corrente de cambio na que deben diversificar a súa forma de relacionarse, ou recuperar algúns costumes do século XIX, como os faladoiros. Os eventos non só reúnen a profesionais do sector ou homenaxean aos máis destacados: existen moitos micro eventos que son necesarios á hora de revitalizar ou gañar presenza entre os nosos clientes.
Micro eventos familiares: pop up weddings, pedidas, ‘baby shower’
A idea de pop up wedding é ambiciosa e atractiva: combinar o esmero da planificación coa idea da ‘voda íntima-voda escapada’. Trátase de organizar un evento íntimo, para preto de vinte persoas, no que non faltan os detalles e que conta con todos os episodios dunha ligazón a escala micro: pedidas de man en lugares románticos, a festa de despedida de solteiro con detalles personalizados, a reportaxe gráfica en localizacións especiais pouco visitadas, a comida ou a cea expostos desde unha idea do reducido como unha caixa de sorpresas de alta gama.
As tradicións están a cambiar e tamén a forma de celebración.
A festa ‘baby-shower‘ é unha tradición estadounidense que empeza a arraigar en España. Os aniversarios máis especiais ou os aniversarios máis significativos tamén comezan a prepararse como micro eventos mesmo poida que cheguen a formalizarse como un evento de luxo.
Librarías, raíñas de micro eventos
O sector editorial ha escoitado dobrar as campás moitas veces desde os anos noventa coa popularización de Internet: novos soportes que ían desprazar ao caderno pequeno encolado, novísimas formas de entretemento que farían da lectura ociosa algo obsoleto pero augúrelos ás veces ten présa. O sector resiste entre do augas; por unha banda a macro empresas editoriais que promocionan os seus produtos estrela da mesma maneira que calquera outra multinacional e organizan grandes eventos de presentación ao estilo de ‘gala de alfombra vermella’, ou ben dispoñen grandes días de lanzamento nos capitais máis destacadas, tentando crear un ‘evento global’. Podemos lembrar os libros das sagas de Harry Potter, Crepúsculo ou imaxinar que pasará o día que George R.R. Martin publique o último libro da saga Canción de Xeo e Lume (a.k.a. Xogo de Tronos).
Este tipo de eventos conxugan todo o necesario no sector: organización de espazo, contorna, catering, seguridade, un equipo de persoas que coiden que os asistentes estarán cómodos e unha planificación exhaustiva.
Hoxe multiplícanse os pequenos espazos que engaden eventos á oferta do seu negocio, que era máis ben estática: un necesitaba un libro,pois entraba na libraría. O único espazo móbil quedaba no escaparate, un espazo privilexiado. Novas tendencias no consumo parecen recuperar os vellos adagios dos inicios da modernidade: non só hai que vender o produto X, senón facer valer o seu valor engadido, ou como explica o ensaísta Jorge Carrión, desenvolver a ‘cultura libresca’, un mkoodo de entender a información como algo único e valioso e para crear as condicións nas que o diálogo, o aprecio polos obxectos de alta calidade e sobre todo, por crear un espazo de encontro que poña en contacto a autores, editores, libreiros e público interesado. Trátase de eventos dun par de horas de duración nas que se inicia a charla co autor, ou coa mesa de debate se se trata dun evento temático, despois toma o protagonismo o público e iníciase o diálogo. Moitas veces estes eventos poden estar amenizados cun pequeno ágape pero hai que ser coidadoso con este punto: os libros non se poden manchar baixo ningún concepto. Un aspecto positivo deste micro eventos é que nos axudan a manter activos a potenciais clientes e aumenta o prestixio do noso espazo, así como da nosa actividade económica.
Vemos que os eventos en petit comité gañan en definición e presenza. Un acto que reúne a clientes, organizadores e provedores dunha maneira próxima e amable e que resulta máis accesible para organizar