Algúns hábitos que serán comúns nas relacións públicas
As relacións públicas, como todos os departamentos do sector terciario, sufriron o panorama de crise económica destes últimos sete anos. Ademais, a explosión do social media e a continua reconfiguración dos modos de interactuar coas redes sociais e os eventos virtuales transformaron para sempre moitos aspectos da estratexia de relacións públicas de calquera empresa. A continuación, presentámoslles algúns hábitos e tendencias que serán comúns nas relacións públicas comezando desde xa: mellóraa nos informes KPI’s; a atención aos influencers e a súa relación co SEO da nosa marca; as presentacións en vídeo e a creación de contidos orixinais e adaptables ás diferentes redes sociais.
– O auxe dos bos informes KPI’s: a web 3.0 aproxímase e a relación co Big Data será un dos cabalos de batalla de calquera departamento de RR.PP. Os informes de resultados de calquera campaña que se emprenda para unha marca deberán estar apoiados por un informe exhaustivo. Quizais a información que transmitimos a través do informe do Valor Equivalente de Publicidade poida completarse con datos sobre o engagement, impacto, difusión e conversión das campañas que lanzamos. Establecer uns valores KPI (Key Performance Indicators) claros, evidentes e que conjuguen valores cuantitativos e cualitativos é un reto clave para comunicar aos nosos clientes os diferentes niveis de impacto d unha campaña.
– A procura dos influencers: esta nova categoría da comunicación é unha evolución, síntese si que quere, de xornalista clásico e celebridade contemporánea. Un influencer non se mide polo número de suscriptores, seguidores ou me gustas que ten. Bo, non importa só iso, senón que hai que medir o impacto que teñen os seus recomendaciones. As relacións cibernéticas entre marca e influencer poden ser complicadas: un blog particular non aceptará de bo grado situar enlaces patrocinados porque afectará ao seu SEO, mentres que os nosos clientes quizais non entendan que non se sitúe un enlace ben claro do seu produto. Trátase, entón, de identificar ao influencer que máis nos conveña, establecer unha relación de confianza con el e, ao final, deseñar unha estratexia SEO que prescinda de prácticas moi evidentes pola divulgación efectiva d cara aos buscadores.
– Os vídeos e as novas redes sociais: os tempos warholiáns de quince minutos de fama soan bárbaro nestes tempos de dous minutos de atención máximo. As infografías quedáronse obsoletas, as notas de prensa teñen un impacto limitado pero os vídeos (enteiros ou en bucle tipo Vine) si logran captar a atención. Unha táctica de RR.PP. será a de elaborar bos vídeos de anuncio, sorprendentes ou conmovedoras minipelículas que capturen a atención do noso público e déanos viralidad.
– Redes sociais e contidos, como cando e porqué: a difusión social dun determinado contido non pode estar limitado a cantar as loubanzas de tal ou cal produto. Os departamentos de Relacións Públicas terán que dar todo o mellor da súa creatividade para xerar contidos propios que resulten atractivo e, despois, difundilo sabiamente a través das redes sociais. Os usuarios das redes empezan a estar un pouco cansados da rutina nas mesmas, sobre todo polo incesante bombardeo de publicidade así que hai que pensar ben onde compartiremos o contido orixinal que tanto custou conseguir. As redes sociais como Vin presentan un uso crecente asociado a Twitter, que segue en alza en España. A tarefa fundamental das relacións públicas será, por unha banda, escoller con sabedoría en que redes estar e en cales non e por outro, facer partícipe ao noso cliente desta elección.
Estes catro consellos son unha parte do novo panorama que se achega en canto a relacións públicas. Si en varios post anteriores explicamos que a situación económica parece mellorar ara as empresas e que isto motiva que invistan máis en empregados e comunicación, hai que recordar que estes anos de crises fixéronnos máis coidadosos e que cada euro investido debe ser explicado.