Pinterest vs Instagram? Recursos fotográficos para eventos
Pola cantidade de post en blogs ou en microsite dedicados a enfrontar unha aplicación contra outra, a contrapoñer as funcionalidades dunha rede social a outra canle de comunicación ou a escoller entre tal ou cal aplicación, un diría que máis que consumidores somos axexantes espectadores ansiosos por asistir a un duelo ao sol. Xa que o noso non é o duelo de OK Curral, senón que é escoller as características dunha ferramenta determinada para optimizar o noso traballo na organización de eventos, imos aprofundar no debate Pinterest vs Instagram e a súa utilidade como recursos fotográficos para eventos.
Máis que deternos en características técnicas de cada rede social, a primeira cuestión que debe pasarnos pola cabeza á hora de escoller que rede social fotográfica é máis conveniente para o noso evento é: dispoñemos de persoal para xestionar conter de ambas simultaneamente? Partamos, como é habitual, de que os nosos recursos humanos son limitados: Cal é o mellor xeito de sacar partido ás imaxes que recollemos nun evento?
A rede social Pinterest creceu con forza fai algo menos dun lustro, despois o seu impulso apagouse un pouco aínda que desde algúns meses hai quen apunta a unha inminente recuperación. Sexa como sexa, desde o punto de vista da organización de eventos, Pinterest é a mellor rede social para facer que circulen os testemuños gráficos que recollamos de calquera tipo de acto: un relatorio, unha entrega de premios, un momento formal antes de iniciar unha comida… As vantaxes d esta rede social para fotos “oficiosas” están en que, ao contrario que Instagram, non se trata dunha aplicación para smartphones, senón que é accesible desde calquera tipo de dispositivo. Aínda que non podamos engadir marcos, filtros ou tantos comentarios espelidos como quixésemos, pode ser unha rede que respecta o xenuíno traballo dos fotógrafos oficiais.
Ademais, non presenta dificultades para subir as fotos que queiramos e a súa organización en taboleiros permite que podamos distribuír as fotos de cada panel do noso evento facilmente: fotos de entrada, acto central, despedida, etc…
Quere dicir isto que Instagram non é válido para un evento? ¡En absoluto! Unha rede social fantástica, que atrae a atención de millóns de usuarios, adquirida por Facebook e que, por encima, permite engadir marcos, filtro e comentarios con resposta “en árbore” non pode ser prexudicial para un evento. Iso si, queremos recordar a pregunta inicial deste post: dispoñemos de traballadores que poidan atender os contidos desta rede social da forma na que resultarían realmente eficientes? A particularidade de Instagram reside na súa atención polo individual.
Moi ben, esta case sería a característica de calquera rede social pero a diferenza é que tuitear pode levar un certo tempo pero preparar unha foto leva ese tempo +1. Sempre. Debemos que ter isto en conta si queremos ofrecer unha resposta inmediata aos asistentes do noso evento.
Por suposto, isto non quere dicir que haxa que prescindir de Instagram, senón que podemos adaptalo cara a unha vertente máis social? ou de xogo entre os asistentes a un evento: podemos animar a que compartan as súas fotos cun hashtag relacionado co evento, ofrecer algún tipo de compensación simbólica para a foto máis popular, etc…
En conclusión: nós non somos partidarios de contrapoñer unha rede social contra outra, senón de analizar cales son os nosos recursos e de que xeito van estar mellor aproveitados. Si tivésemos que facer algunha recomendación en canto ao uso dunha rede social en eventos, recomendamos que a organización resérvese o control do perfil de Pinterest e xogue máis con Instagram para gañar engagement entre os asistentes.